Perspektīvākie uzņēmumi ātro kredītu nozarē

Lai gan ātro kredītu nozarē pieredzēts kritums, kas, šķiet, nemaz tik drīz neapsīks, vairāki uzņēmumi nozarē strādāja ar milzīgu peļņu arī 2014. gadā, kurš nozarē iezvanīja pārmaiņas. Gaidāms, ka arī turpmāk nozare Latvijā saruks, un par to liecina vairāku tirgus spēlētāju rīcība, ieviešot izmaiņas biznesa modelī. Šajā rakstā apskatīsim, kā ātro kredītu nozares dalībnieki gatavojas nākotnei.

Dažu uzņēmumu perspektīvas

Lielākie ātro kredītu uzņēmumi – 4Finance (SMSCredit.lv, Vivus.lv), Ferratum un citi – sākuši veikt vairākus pasākumus, lai mēģinātu uzņēmumus ievirzīt jaunā gultnē.

SMScredit ātrais kredīts internetā

Piemēram, uzņēmums 4Finance, kuram pieder lielākā daļa Latvijas tirgus, pagājušgad veicis obligāciju emisiju starptautiskajā tirgū, lai piesaistītu investorus. 4Finance ir vienīgais Latvijas obligāciju emitents, kas aizņemas sabiedriskajā tirgū, izņemot valsts iestādes. Domājams, ka ar piesaistīto kapitālu 4Finance intensīvāk apgūst citu valstu tirgus. No otras puses, šķiet, ka kompānijai pašlaik nemaz tik labi neiet, jo pēdējās jaunākās ziņas par to ir 2014. gadā, kad tika atvērta pārstāvniecība Gruzijā.

Vivus

Savukārt Open Credit, kas piedzīvoja dramatisku apgrozījuma kritumu, nu ir pievērsies pakalpojumu sniegšanai, kas sevī ietver gan ātro, gan patēriņa kredītu, piedāvājot aizņemties līdz 1500 eiro. Viņu mājaslapai izveidots jauns dizains, bet uzņēmumā veikta pārstrukturēšana, kuras rezultātā norisinājusies risku pārdale. Arī šis kredītdevējs ir iesaistījies ārvalstu tirgos, sniedzot savus pakalpojumus Gruzijā, Polijā, Čehijā un citur.

Līdzīgi ir ar Ferratum, kas pārveidojies teju vai par banku, piedāvājot saviem klientiem jaunus pakalpojumus, sākotFerratumbank ar kredītlīniju un beidzot ar patēriņa kredītu. Somu uzņēmums vēl 2014. gadā bija viens no pelnošākajiem Latvijā, krietni apsteidzot, piemēram, jau minēto Open Credit finanšu rādītāju ziņā. Interesanti, ka, gluži tāpat kā Ferratum bija pirmie, kas ienāca tirgū, viņi ir arī pirmie, kas maina savu darbības stratēģiju – varbūt Ferratum ir piemērs tam, par ko tuvākajā laikā kļūs ātro kredītu industrija?

Apskatot šo uzņēmumu darbību, jāsaka, ka ātro kredītu jomā tiešām vērojamas izmaiņas. Šķiet, ka aizdevēji “savelk jostas”, tajā pat laikā pieskaņojoties jaunajai tirgus situācijai, kurā klienti sāk vairāk novērtēt to, ka pieejamas lielākas summas. Ferratum kredītlīnijas pakalpojums savukārt padara uzņēmumu teju par banku, un domājams, ka, tālāk samazinoties nozares aktivitātēm, šie aizdevēji arvien vairāk sāks līdzināties finanšu sistēmām nevis vienkārši “ātro kredītu” uzņēmumiem.

Komentāri

Nav komentāri

Pievieno komentāru

Vārds *

E-pasts *